به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی پروژه قطعه سوم محور لنده - تراب در شهرستان لنده گفت: پس از بهرهبرداری کامل از این محور که طول آن ۱۱ کیلومتر است، علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر، شاهد کاهش ۴۰ دقیقهای مسیر بین شهر لنده به مرکز استان (یاسوج) خواهیم بود.
وی ادامه داد: قطعه اول این محور به طول چهار کیلومتر سال گذشته به بهرهبرداری رسید و قطعه دوم به طول سه کیلومتر کلنگزنی شده بود که پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی دارد. قطعه سوم نیز به طول ۲.۵ کیلومتر امروز کلنگزنی شد.
حمیدرضا پیمانجو، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: پس از اتمام این پروژه مسیر مردم شریف شهرستان لنده به حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کاهش خواهد یافت؛ این موضوع علاوه بر صرفهجویی در زمان و هزینه استهلاک خودرو، موجب رونق اقتصادی، اجتماعی و توسعه روستاهای واقع در این محدوده خواهد شد.
آیین کلنگزنی قطعه سوم پروژه محور لنده - تراب صبح امروز با حضور استاندار، نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و برخی مدیران استانی و شهرستانی صورت پذیرفت.
حجتالاسلاموالمسلمین موحد نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از زحمات همه دستاندرکاران، تأکید کرد: ما بیش از ۸۰ درصد اعتبارات خود را به حوزه راه و راهداری اختصاص دادهایم، چراکه این بخش از بالاترین اولویت برخوردار است.
وی افزود: مسیر لنده - تشان نیز از اولویتهای ماست که با جدیت پیگیر جذب اعتبار هستیم.
نماینده مردم کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام خاطرنشان کرد: با تلاشی که میشود راههای این شهرستانها هر ساله با اعتبارات قابلتوجهی روبهرو هستند و تاکنون پیشرفت قابلتوجهی در این حوزه داشتهایم. از همه دستاندرکاران کمال تشکر را دارم.